経済学部生6名がVirtual English Forum for Ideasに参加しました

 10月19日に、Virtual English Forum for Ideasが本学スチューデント・コモンズで開催されました。この英語フォーラムの開催目的は、6月のJUEMUN(日本大学英語模擬国連、経済学部生の参加する様子はこちら)で会った他大学の友達と再会し、英語で互いに新しいアイデアをシェアすることです。フォーラムでは、阪南大学JUEMUN2015チームのメンバーたちは、ネット会議の形で、静岡文化芸術大学JUEMUN2015チームのメンバーたちと活発な意見交換をしました。
 阪南大学チームは英語プレゼンテーション(「プレゼンテーション一覧」をご覧ください)を行った後、静岡文化芸術大学チームから建設的なフィードバッグと質問を受け、応答しました。経済学部からの参加学生は、経済学の専門知識を活かし、経済関連のテーマについて英語で4つの研究発表を行いました。

プレゼンテーション一覧(発表順)

1. Cambodia: A Study Tour
2. Declining Birth Rate and Aging Population in Japan(経済学部生)
3. My Experience in Sydney
4. Economic Growth and the Protection of Indigenous Culture(経済学部生)
5. Sustainable Development(経済学部生)
6. The Land of Dreams in Taiwan
7. Gender Equality and Women Empowerment(経済学部生)
8. Homelessness

 この英語フォーラムを準備するために、参加学生は夏休み前に、本プロジェクトの責任者であるMark Sheehan准教授(国際コミュニケーション学部)と王凌准教授(経済学部)から、夏休みの宿題として、プレゼンテーションに関する研究課題をもらいました。夏休み明けてから、数回勉強会を開き、皆一緒に発表内容を練り、本番の発表に臨みました。
 今回のVirtual English Forum for Ideasでは、参加学生は目標を達成するために自ら取り組む積極的な姿勢が窺われました。
 フォーラムの最後に、阪南大学チームは、現在ニュージーランド留学中のJUEMUNチームメンバー(経済学部2年生)とつながり、互いに近況報告をし合いました。
*Virtual English Forum for IdeasはHannan Global Gate Projectの一環です。
**阪南大学経済学部では、一般教育科目の英語とは別に、「実践英語プログラム」(留学を総合的にサポートする「留学入門講座」と、週2〜4回の少人数・レベル別の「留学英語」)を設けており、経済学の専門知識と実践的な英語を同時に学べる環境を整えています。

経済学部生(発表チーム)の感想

■ Through the English Forum, I improved my research skills, presentation skills, and English skills. Also, I learned deeply about the theme of my presentation. 
On the other hand, I knew what skills I need to improve in the future. I need to study English more in order to express my opinions more clearly to the audience. I should have prepared more for higher-quality presentation.
I appreciate being given the opportunity to join the English Forum. I’ll never forget this experience, and I’ll work hard to improve my English skills and presentation skills which I can use in the future.

■ It was good to share my ideas with other students and got to know how other students think about the same topic.
After JUEMUN, I have become more and more interested in global issues. Through the Hannan Global Gate Project, I have known many things about what is happening in the world.
It was a great experience in my university life. I would like to thank everyone that I have met in this project.

■ The theme of our presentation related to what we have learned at JUEMUN. We thought we did our best to prepare for the English presentation.
However, during the Q&A session, we couldn’t fully understand the questions that students and professors asked us. We hope in the future, we can improve our English communication skills more.

■ We learned a lot from this English presentation. During our preparation, we talked about what we were going to present with our professor several times and got lots of helpful advice. Our presentation was based on our major and quite academic, so we did lots of research.
Through this presentation, we have not only learned much academic knowledge, but also improved our English.
At the forum, we were very nervous to present in front of many people without looking at the script. We were happy that we made it. It was really a very good experience for us.