国際コミュニケーション学部「英語」専任教育職員の公募について

国際コミュニケーション学部では、以下のとおり専任教育職員の公募を行っております。

項 目 Item

内容 Contents

担当科目
Subjects to be taught

「Oral Communication」等 英語科目全般
Oral Communication and General English Courses

所  属
Department

国際コミュニケーション学部 国際コミュニケーション学科
Faculty of International Communication, Department of International Communication

職  名
Job Title

助教(任期付)
Full-Time, Fixed-Term Position (Assistant Professor)

任  期
Employment
status/Job type

任期は1年以内とし、再任は4回までとする。
Term of employment: full-time, fixed-term position for a one-year period commencing on April 1, 2020 with an extension possible up to four times.

採用人数
Number of openings

1名
1 Position

採用予定日
Scheduled
starting date

2020年4月 1日(水)
April 1, 2020

応募期限
Application Period

2019年12月20日(金)必着
Deadline for receipt of documents: Friday, December 20, 2019

採用条件
Conditions of
Employment

①英語を第一言語とする者、またはそれと同等の英語力を有する者(国籍は問わない)。
②TESOL・応用言語学・英語学・英米文学のいずれかの分野で修士号以上の学位を有する者。
③本学での日常業務(会議・各種委員会業務・英語教育プログラムの管理等)に充分な日本語能力を有する者。
④外国語としての英語を教授した経験があること。
⑤学部および本学の英語教育に関わるプログラムの業務に携わることができること。
⑥大阪府またはその近郊に居住できる者が望ましい。
Prospective applicants should meet the following criteria:
(1) All candidates should either be a native or near-native speaker of English.
(2) All candidates should have a master’s degree or higher in any of the following fields: TESOL, Applied Linguistics, English Studies, British Literature, or American Literature
(3) All candidates should have sufficient Japanese language skills for daily work at the university such as meetings, committee work, and the management of English education programs at the university.
(4) All candidates should have experience in teaching English as a foreign language.
(5) All candidates should be willing and able to support programs and activities related to English education in the Faculty of International Communication at Hannan University.
(6) Candidates who can live in or around Osaka Prefecture are preferred

職務内容
Job Description

①学生に対する正課教育(演習科目を含む最大6コマ)の担当及び研究活動
②学部長が必要と判断した場合の教授会へのオブザーバー出席
③SD・FD及び教育指導に関する業務
④定期試験監督
⑤オフィスアワーズの実施
⑥オープンキャンパス等に関する業務
⑦その他学部長が命ずる業務(学部主催行事の副担当者等)
(1) Responsible for general English courses (up to six ninety-minute lessons per week) and research activities
(2) Will be an observer at International Communication Faculty meetings when the Dean deems it necessary
(3) Will do work related to Staff Development and Faculty Development, and provide educational guidance to students
(4) Will have examination invigilation duties
(5) Will keep office hours
(6) Will perform duties related to Hannan University Open Campus events (Hannan University has at least five open campus events per year.)
(7) Will perform other tasks requested by the Dean of International Communication (or other persons in charge of events organized by the Dean)

待遇
Compensation and
benefits

待遇等は本学の規程による。
Determined by the regulations of Hannan University

提出書類
Documents
to be submitted

①履歴書
(1) Curriculum Vitae

本学所定の用紙・写真貼付
Download and use the form provided by the university. Please attach a recent photograph.
②最終学歴証明
(2) Education Qualifications
最終学歴の学位記の写し・修了証明書・学位授与証明書のいずれか
Submit one copy of the candidate’s diploma from the highest degree earned.
③教育研究業績書
(3) Educational research achievements
本学所定の用紙(教育上の業績に関する特記事項及び職務上の実績に関する特記事項を含む)
A list of all publications, academic presentations and other academic achievements (Download and use the form provided by the university.)
④研究・実務業績
(4) Research achievements

ⅰ)公刊された論文・著書等2点以上(修士論文を含めてもよい)の現物またはコピーを提出のこと。
ⅱ)上記それぞれに英語で300 words程度の要約を添付のこと。
i) Submit the originals, or copies of two or more published papers and/or books (a Master’s Thesis can be included if it is published).
ii) Attach a summary of about 300 words in English to each of the above publications

⑤シラバス
(5) Required syllabi to submit with the application documents

ⅰ)「Oral Communication(Basic)」シラバス(90分×15回〔書式自由〕)
ⅱ)「Oral Communication(Advanced)」シラバス(90分×15回〔書式自由〕)
ⅰ)Oral Communication(Basic level)syllabus (90 minute lessons × 15 weeks)[no designated format]
ⅱ) Oral Communication(Advanced level)syllabus (90 minute lessons × 15 weeks) [no designated format]

⑥課題レポート
(6) A written statement on educational experience

テーマ:大学の英語教育について〔英語(1000 words)〕
注)本学部の英語教育にどのように貢献できるか、またどのように学生の英語力を高めるかについて自身の経験と抱負を具体的に記述して下さい。
Theme: English Education at Japanese Universities (1,000 words in English)
Note: Please describe your experiences and aspirations as a teacher. In particular, let us know how you can contribute to Hannan University’s English education program, and what you do to improve your students’ English skills.

⑦健康診断書
(7) Certificate of health
本学指定の用紙をご提出頂くか、用紙に記載された項目を医療機関等で受診の上、面接時にご提出下さい。
Please use the form provided by the university, or use a form from a medical institution that includes all the items listed on the university’s form. The certificate must be submitted at the time of the job interview (scheduled to be held from mid-January to the end of January)
備  考
Note

ⅰ)提出書類のうち本学所定の書式は、阪南大学のホームページに掲載致しておりますので、必要な書式はダウンロードしてご利用下さい。
ⅱ)ホームページアドレス:http://www.hannan-u.ac.jp
ⅰ)Please download the required application documents from the Hannan University website.
ⅱ)Website address: http://www.hannan-u.ac.jp

選考方法
Selection method

1次選考
First screening
書類選考
Review of application documents
2次選考
Second screening
面接・模擬授業(1月中旬から1月末迄に実施予定)
Interview and demonstration lesson (scheduled to be held between mid-January to the end of January)

選考結果の
通知
Notification of Results

2020年2月末迄に本人に文書で通知する。
Successful candidates will be notified of the results by the end of February 2020.

書類の提出先
Where to submit the documents

〒580-8502 大阪府松原市天美東5-4-33
阪南大学 国際コミュニケーション学部長 賀川 真理 宛
注1 書類を送付するにあたっては、封筒の表に「専任教員公募書類在中」と朱書きし、簡易書留にて郵送して下さい。
注2 原則として、応募書類等については返却いたしません。ただし、返却を希望する場合には封筒に返却先住所を明記し、必要な料金の切手を貼付したうえ、同封して下さい。
〒580-8502  5-4-33 Amami-higashi, Matsubara, Osaka, Japan Hannan University, Attn: Mari Kagawa, Dean of the Faculty of International Communication
Note 1: When sending the documents, please write in red on the envelope: “Recruitment of full-time teacher recruitment documents (English)” and send the envelope by registered mail.
Note 2: Generally, application documents are not returned to the sender; however, if you wish the materials to be returned to you, please provide a self-addressed envelope with sufficient postage.

連絡及び
問い合わせ先
Contact details

阪南大学 国際コミュニケーション学部 人事委員会
  e-mail:kokukomi-koubo@office.hannan-u.ac.jp 
 (電話でのお問い合わせは、ご遠慮下さい。)
Hannan University, Faculty of International Communication, Human Resources Committee
  e-mail: kokukomi-koubo@office.hannan-u.ac.jp 
 (Please refrain from making telephone inquiries.)

提出書類

※下記よりダウンロードしてください